KI 0905 Hva gjør jeg om projektoren ikke fungerer?
Du bør sjekke at:
- Projektoren er skrudd på igjennom styringspanelet, og at projektoren faktisk er på.
- Du er på rett kilde via styringspanelet:
- PC eller PC 1 for den stasjonære maskinen som tilhører undervisningsrommet.
- PC 2 for egen enhet.
- At skjermen er delt korrekt.
- For å sjekke dette kan du trykke på
windowsknappen + P > duplikat. - Har du MacBook må du trykke på Apple-menyen > Systemvalg > Skjermer > Organisering-fanen > Like skjermer.
- For å sjekke dette kan du trykke på
- Alle kabler står i. Alle kablene knyttet til projektoren er også i datamaskinen. Det er ingen løse kabler (med unntak av de kablene som skal være tilgjengelige for egne enheter).
Ikke flytt på kateter som har utstyr montert! Ikke prøv å flytte på kabler, koble om eller lignende, selv. Kabler/kontakter kan løsne eller bli ødelagt.
Om ingen av løsningene over fungerer, ta kontakt med IT-assistent.