UiBhjelps åpne kunnskaps­kort

KI 2053 Kontrolloppgaver når en sender digital post

  1. Kontroller etter sending at brevet ble sendt til alle mottakerne, det vil si at:
    • digital post til innbyggere har forsendelsesstatus «levert» eller «lest» – «sendt» er ikke bra nok
    • signeringsoppdrag, digital post til virksomheter og e-post har forsendelsesstatus «sendt»/«levert»/«lest»/«signert»
    For ephorte se denne veiledningen.
    I Elements hold musepekeren over navnet på mottakeren (i visningen for journalposten).
  2. Kontroller daglig at alle brev du har ekspedert, kunne leveres.
    Nederst i venstremenyen for saksbehandlere finner du søkene «Teknisk feil (SDP)» og «Under sending (SDP)». Kontroller jevnlig om nye journalposter kommer til her.
  3. Dersom en forsendelse får forsendelsesstatus «overføring feilet», se etter feilmeldinger i loggen
    1. Klikk på journalpostsymbolet for å åpne menyen, velg Funksjoner, så Vis logg.


      Loggvisningen åpnes:
    2. Om ingenting vises under fanen «Standard logg», klikk på den (fanen).
Du vil da mest sannsynlig finne en feilmelding. Som kanskje ikke er spesielt lett å tolke. Ta kontakt med brukerstøtten eller se selv her: https://org.uib.no/doksys/veiledninger/digitale-forsendelser