UiBhjelps åpne kunnskaps­kort

KI 0435 Teams og kanaler i Teams

Det er rask økning i bruken av Teams i disse tider! Du kan bruke både faste teams, og opprette dine egne teams og kanaler.
Teams er et effektivt verktøy for kommunikasjon og samhandling når vi sitter hver for oss på hjemmekontor. Det kan dekke behov for
* kommunikasjon/diskusjon i chat
* videokonferanser og -møter
* fildeling og samhandling 

Noen institutter og avdelinger har allerede etablert og tatt i bruk sine teams. For de andre holder vi på å opprette institutt-/avdelingsvise team. Her vil alle som er ansatt på instituttet/avdelingen bli med automatisk.

Innen hvert team kan det være en eller flere kanaler. I utgangspunktet opprettes kanalen General, der alle kan delta i diskusjonen (både skrive og lese). Dere kan opprette flere kanaler innen deres team. Dere (den eller de som administrerer teamet) kan opprette 
* åpne kanaler (for alle i teamet), f.eks. for spesielle tema eller fagområder 
* kanaler der noen (f.eks. ledelsen) kan lage innlegg, men alle i teamet kan lese
* lukkede kanaler, bare for et definert utvalg av brukere.

Det er også mulig å opprette egne, ad hoc teams. Det gjør du med skjemaet her.

Se også: Teams