KI 0435 Teams og kanaler i Teams
* kommunikasjon/diskusjon i chat
* videokonferanser og -møter
* fildeling og samhandling
Noen institutter og avdelinger har allerede etablert og tatt i bruk sine teams. For de andre holder vi på å opprette institutt-/avdelingsvise team. Her vil alle som er ansatt på instituttet/avdelingen bli med automatisk.
Innen hvert team kan det være en eller flere kanaler. I utgangspunktet opprettes kanalen General, der alle kan delta i diskusjonen (både skrive og lese). Dere kan opprette flere kanaler innen deres team. Dere (den eller de som administrerer teamet) kan opprette
* åpne kanaler (for alle i teamet), f.eks. for spesielle tema eller fagområder
* kanaler der noen (f.eks. ledelsen) kan lage innlegg, men alle i teamet kan lese
* lukkede kanaler, bare for et definert utvalg av brukere.
Det er også mulig å opprette egne, ad hoc teams. Det gjør du med skjemaet her.
Se også: Teams