UiBhjelps åpne kunnskaps­kort

KI 0608 Hva kan jeg gjøre hvis det er feil på skriveren?

Det kan oppstå flere feil når du bruker skriverne ved i UiB, her er noen løsninger på ulike problemer.
  1. Du kan bruke en annen PullPrint-skriver. Utskriftene du har sendt kan skrives ut på en hvilken som helst skriver på UiB.
        
  2. Slå skriveren av og på, dette løser svært mange problemer og bør prøves først.

       
  3. Se om nettverkskabelen er plugget i veggkontakt. Du kan også prøve å ta ut kabelen og sette den inn igjen, sjekk da om det lyser grønt/oransje ved kontakten.

       
  4. Sjekk om displayet på skrivere viser noen feilmeldinger som kan gi informasjon om problemet.

       
  5. Sjekk at skriveren har toner og papir. Ekstra papir skal normalt finnes ved skriveren. Toner leveres automatisk til et avtalt kontaktpunkt nær skriveren når det trengs. Kontakt oss for å bestille bytting av toner om nødvendig!
       
  6. Sjekk at A4 er valgt som papirstørrelse på utskriftene du sendte.
Om det fortsatt er problemer, kan du melde fra til Ricoh Service. Se informasjon om dette på merkelapp på skriveren.


Du kan også ta du kontakt med brukerstøttesenteret BRITA på UiBhjelp, chat (itchat.uib.no) eller telefon 55584700.