UiBhjelps åpne kunnskaps­kort

KI 0862 Hvordan fungerer ordningen for dataretur?

UiB har avtale med firmaet Foxway som tar imot utrangert datautstyr. Utstyret blir gjenbrukt eller resirkulert.
Ved å returnere utrangert utstyr bidrar vi til at dette håndteres på en måte som er
  • Miljøvennlig: Utstyr som kan brukes blir gjenbrukt. Utstyr som ikke kan brukes blir sendt til materiellgjenvinning. UiB får full oversikt over hvordan "vårt" utstyr håndteres.
  • Økonomisk gunstig: UiB betaler noe for henting av utstyret, men får tilbakebetalt noe hvis utstyret er salgbart. Slik tar vi sikte på at ordningen er selvfinansierende. 
  • Sikker: Alle data på innleverte enheter slettes slik at de ikke kan gjenopprettes.

For å levere inn datautstyr:
  • Utstyret må utrangeres fra UiB.
  • Bestill skap, palle eller kartong(er) som dere fyller opp med utstyr og deretter bestiller henting. Bestilling skjer på Foxways kundeportal. (Hvis du ikke har tilgang til Foxways kundeportal, får du det ved å fylle ut dette skjemaet.)
  • En ansatt hos dere må være ansvarlig for låsing av skapet og å bestille henting.
  • Dere må huske på å bestille henting av skapet når det er fylt opp, seinest fire uker etter levering.