UiBhjelps åpne kunnskaps­kort

KI 1093 TeamViewer QuickSupport på Mac

For at brukerstøtte skal kunne hjelpe deg ved hjelp av TeamViewer QuickSupport fjernhjelp, kreves det at du på din Mac tillater at programmet tar opp skjermen din, og har tilgang til mus og tastatur. 
IT-avdelingen eller andre har ikke mulighet til å få tilgang til din maskin uten ditt eksplisitte samtykke ved hjelp av ID-nummer og tilfeldig generert passord - hver gang. 
 1. Ved første åpning av TeamViewer kan du bli spurt om å lese gjennom sluttbrukerlisensen, og godkjenne denne. 
Huk av for godkjent og lest, klikk deretter på Fortsett.


2. Skjermopptak og tilgjengelighet må lyse grønn, og stå som tillatt. Klikk på Be om tilgang...


3. Klikk på Åpne Systemvalg for å vise Systemvalg og Sikkerhet & personvern.


4. Før du kan gjøre endringer, må du låse opp valgene. Klikk på hengelåsen nederst til høyre for å gjøre endringer. 



5. Skriv inn ditt maskinpassord. Klikk på Lås opp.
NB: Bruker du en eldre Mac med install-konto, visker du ut brukernavnet, erstatter det med install og passordet til install-kontoen. 



6. Huk på TeamViewer QuickSupport i listen. 



7. TeamViewer ber deg om å lukke og starte på nytt.  Klikk på Avslutt og åpne igjen. 



8. TeamViewer åpner igjen. Det er samme ID-nummer, men nå et nytt passord du må oppgi til BRITA på telefon.