Du kan betjene telefonen i infosenter, skranke o.l. hjemmefra ved å logge på Trio fra din PC som beskrevet her, eller fra din mobiltelefon som beskrevet i KI 0463.
Start Teams på din private maskin. Pass på at du er logget inn på Teams med din UiB-konto.
Logg på eksternt skrivebord som vanlig (se KI 0460Koble til skrivebord.uib.no fra Windows PC for beskrivelse).
Åpne programmet Agent Client, og fyll inn innstillingene slik: - Telefon nr: Det UiB-telefonnummeret du bruker i Teams, 55 58 xx xx - Telefontype: Microsoft Teams - Lokasjon: MS Teams - Arbeidsmåte: Agent hvis du svarer på et kontaktsenter, Ekspedient hvis du svarer i et sentralbord/telefonsentral. - Kryss av for Contact Center lisens hvis du svarer på et kontaktsenter. Kryss av for både Contact Center lisens og Enterprise Attendant-lisens hvis du svarer i et sentralbord/telefonsentral.
Neste vindu ser slik ut:
Fyll inn UiB-brukernavn (vanligvis tre bokstaver og tre tall) i begge feltene, og logg inn.
Etter en stund kommer det opp et vindu. Endre status fra Avlogget til Klar:
Nå overføres Trio/infosenter-samtalene til ditt Teams-program. Innringer ser ikke ditt telefonnummer, de ser bare kontaktsenterets telefonnummer som er ringt.