UiBhjelps åpne kunnskaps­kort

KI 0462 Trio: Pålogging fra privat PC

Du kan betjene telefonen i infosenter, skranke o.l. hjemmefra ved å logge på Trio fra din PC som beskrevet her, eller fra din mobiltelefon som beskrevet i KI 0463.
  1. Start Teams på din private maskin. Pass på at du er logget inn på Teams med din UiB-konto.

  2. Logg på eksternt skrivebord som vanlig (se KI 0460 Koble til skrivebord.uib.no fra Windows PC for beskrivelse).

  3. Åpne programmet Agent Client, og fyll inn innstillingene slik:
     - Telefon nr: Det UiB-telefonnummeret du bruker i Teams, 55 58 xx xx
     - Telefontype: Microsoft Teams
     - Lokasjon: MS Teams
     - Arbeidsmåte: Agent hvis du svarer på et kontaktsenter, Ekspedient hvis du svarer i et sentralbord/telefonsentral.
     - Kryss av for Contact Center lisens hvis du svarer på et kontaktsenter. Kryss av for både Contact Center lisens og Enterprise Attendant-lisens hvis du svarer i et sentralbord/telefonsentral.



  4. Neste vindu ser slik ut:

    Fyll inn UiB-brukernavn (vanligvis tre bokstaver og tre tall) i begge feltene, og logg inn.

  5. Etter en stund kommer det opp et vindu. Endre status fra Avlogget til Klar:




  6. Nå overføres Trio/infosenter-samtalene til ditt Teams-program. Innringer ser ikke ditt telefonnummer, de ser bare kontaktsenterets telefonnummer som er ringt.