UiBhjelps åpne kunnskaps­kort

KI 1740 UiBtilgang: Hvordan administrerer jeg medlemmer i en gruppe?

Denne artikkelen viser hvordan du går frem for å legge til eller fjerne medlemmer fra en gruppe i LDAP/AD. 
For å kunne legge til eller fjerne meldemmer i en gruppe må du være registrert som administrator av gruppen. Send inn en forespørsel på hjelp.uib.no, med informasjon om hvilken gruppe det gjelder, dersom du ikke allerede er registrert som administrator.

Logg på tilgang.uib.no.
Velg Groups:




Her får du opp en oversikt over grupper du administrerer. Finn gruppen du ønsker å endre, hold musepekeren over (grid view) eller klikk på de tre prikkene foran navnet (lit view) for å få opp gruppe-menyen og velg Details.

Benytter du grid view vil det se ut som vist på bildet under.




Benytter du line view vil det se ut som på følgende bilde.



Inne på Details kan du velge fanen Static. Det vil se ut som under. Her kan du under Static Includes klikke på Add Static Include og så skrive inn navn på de du ønsker å legge til i gruppen i de hvite feltene.

For å fjerne noen fra gruppen trykker du på krysset ved siden av navnet deres.

Når du er ferdig velger du Save and Sync nede i høyre hjørne, og medlemmene vil være lagt inn innen en time.